Kom speuren naar uitvindingen uit jouw huis in het museum

Ga op ontdekkingstocht!

Museum Peel en Maas en de Bibliotheek Maas en Peel hebben een speciale activiteit voor Kinderboekenweek en Maand van de Geschiedenis. Onze jongste bezoekers, de activiteit is gericht op kinderen van circa 8-12 jaar, krijgen een praat-en-doe-plaat waarmee ze op ontdekkingstocht door het museum gaan. Gericht op de thema’s van Kinderboekenweek en Maand van de Geschiedenis lossen jullie raadsels op, nemen deel aan kleine activiteiten, gaan met elkaar in discussie en verkennen alle ruimtes.

Middels twaalf leuke, kleine speuropdrachten en doe-activiteiten komen jong en oud meer te weten over uitvindingen door de tijd heen en hoe het leven bij jouw thuis door de eeuwen is veranderd. Welke voorwerpen uit de Steentijd herken je nog bij jou thuis? Wat huiselijke voorzieningen hebben de Romeinen uitgevonden en hoe denk jij dat zij woonden? Nu heb je een moderne wasmachine, strijkijzer en kookplaat in huis, maar hoe zagen deze voorwerpen er vroeger uit?

Voor de uitvindingen van de Ipad, de laptop en de boekdrukkunst, moest je alles schrijven met een ganzenveer. Ervaar bij ons hoe leuk (en ook een beetje moeilijk) dat is! Dat en nog veel meer, in het najaar in ons museum! In oktober is het museum geopend op woensdag en zondag van 13-17 uur.